הדברת נמלי אש

הדברת נמלי אש מתרחשת פעמים רבות בשטח פתוח וסמוך לאדם כמו החצר או הגינה או שטח חקלאי, בהם מקננות נמלים אדומות שעקיצתן מכאיבה למדי.

מדוע חשוב לבצע נגד נמלי אש הדברה?

בעיקר בחודשי הקיץ בהם הנמלים יוצאות החוצה, ניתן להבחין בנמלת האש הקטנה והאגרסיבית. גודלה הזעיר מאפשר לה לחדור בקלות דרך כל חריץ ולהגיע גם למטבח בבית הקרקע או לגן הילדים שסמוך לאזור הקינון.

נמלים אלה קטנות מאוד, צבען כתום עד אדום והן מוגדרות כמין פולש שהתרבה בארץ בעשרים השנים האחרונות. אך שהגודל לא יטעה אתכם – אם תנסו לפגוע בהן, נמלי האש עלולות להתקהל נגדכם ולהגיב בעקיצה כואבת, מה שמצריך פעמים רבות שירותי הדברה מקצועיים כדי להיפטר מהמטרד.

איך נפטרים מנמלי אש?

כדי להדביר את נמלי האש יש צורך בשתי פעולות מקבילות:

  1. ריסוס
  2. גרגירים מורעלים

ריסוס

בדומה לריסוס שמתבצע לכל נמלה אחרת, אותו מבצעים בתוך חללי הבית (כמניעה או כהדברה לנמלים שנמצאו בתוכו), סביב קירות המעטפת וספי החלונות.

גרגירים מורעלים

מדובר בפיתיונות ייעודיים לנמלי האש, אותם מפזרים בסביבה החיצונית. גרגרים אלה מתגברים על הקושי באיתור קן הנמלים שעקרונית היה צורך לפעול מולו ישירות ומושכים אליהם את הנמלים. ברגע שהן יקחו את הפיתיון אל הקן ויאכילו בו את יתר האוכלוסייה, תתרחש השמדתה כולל המלכה.

מצאתי נמלים אדומות קטנות בבית – האם ניתן להיפטר מהן לבד?

יש מספר חומרים אפשריים שניתן ליישם נגד כמות קטנה של נמלי אש, כמו אבקת בורקס, חומצת בור או חומרים טבעיים שידועים כדוחי חרקים כמו קליפות הדרים, פיזור של גרגרי קפה שחור או ריסוס סבון כלים מהול במים.

חומרים אלה לא יתאימו לכלל המקרים, אך אפשר לנסות להרחיק בעזרתם נמלים שנמצאות ממש סמוך לפתח הבית וקיים חשש שייכנסו. בשל התגובה הטיפוסית של נמלים אלה, חשוב לפעול נגדן רק עם נעליים סגורות ובגדים ארוכים. זה לא בהכרח מונע את עקיצות הנמלים, אבל יפחית מהן במקרה שאתם מנסים לפעול מול כמות גדולה.

אם הצלחתם להרחיק את הנמלים הסמוכות אליכם, דעו שהבעיה בכל זאת נותרת בעיניה. הסיבה לכך היא קן הנמלים שממשיך להתרבות ולהתקיים בסביבה וכל עוד מלכתו חיה, הוא ימשיך להתקיים כרגיל.

זהו השלב שבו חשוב לפנות אלינו כדי שנפזר בשטח חומרי הדברה טובים המיועדים באופן ספציפי לנמלי האש ונוודא שהמטרד טופל לחלוטין תוך זמן קצר.

ואם אותר קן של נמלי אש?

אם מצאתם את הקן אלה חדשות נפלאות, משום שניתן להדביר אותו ישירות מבלי להמתין לתוצאות פיתיון הגרגרים. יחד עם זאת, חשוב להימנע מלפעול נגדו בעצמכם. הדברת נמלי אש מול הקן כרוכה בלבישת אמצעי מיגון מתאימים, כאשר המדביר מחדיר לפתח הקן מרססת בעלת קנה ארוך, כדי לאפשר לחומר להתפזר עד לבסיס הקן ולחסל את המלכה.

סיבה נוספת להימנע מהתמודדות עצמית עם הקן היא זיהוי שגוי. סביבכם ייתכן שחיות ופועלות עוד עשרות סוגי נמלים, כך שהקן שהבחנתם בו לא בהכרח משרת דווקא את נמלת האש.

למעשה, נמלת האש נוהגת להשתלט על קני נמלים אחרים ולהבריח אותם, כך שגם אם אתם בטוחים שראיתם נמלים אדומות וקטנות יוצאות מתוך קן מסוים, ייתכן שהוא איננו הקן שבו נמצאת ממש כרגע המלכה.

לכן רק מדביר שיגיע לסריקת הקן ידע לזהות בוודאות האם זהו קן של נמלי אש ולפעול מולו ביעילות ובבטיחות מלאה, תוך הרחקת יתר הסובבים מהמקום מחשש לעקיצות.

פיתיונות שמתאימים להדברת נמלות אש

אם איתרתם מפגע נקודתי ומצומצם של נמלי אש, תוכלו לרכוש מזרק ג'ל המיועד להדברתן ולהשתמש בו בעצמכם. זוהי אפשרות טובה למיגור הנמלים שנמצאות כאן ועכשיו, אך בשל רמת הרעילות הנמוכה של הג'ל כוחו לא יחזיק מעבר לכמה ימים.

לעומתו, הפיתיונות שקיימים אצל מדביר מוסמך מגיעים במינון רעלים גדול יותר שמסוגל לחסל את כל אוכלוסיית הנמלים. לפניכם כל הפיתיונות המורעלים המומלצים ביותר:

פיתיונות ג'ל ביתיים לשימוש עצמי

גרנולר מתאים לפיזור בחצר או הגינה, בפארקים ובגינות ציבוריות. לא מתאים בסביבת ילדים וחיות
גרגרמקס לשימוש בגינה ובמרפסת
גירית מתאים לגינה, המרפסת ובתוך הבית, בחריצים שדרכם הנמלים נכנסות
טופ גרין מתאים לגינה ולפיזור סביב הקן
פרו ג'ל נמלת האש מתאים לגינה, המרפסת ובתוך הבית, בחריצים שדרכם הנמלים נכנסות

פיתיונות מקצועיים לשימוש מדביר מוסמך בלבד

בזלת לכיסוי שטח הגינה, סדקים וחריצים בבית שדרכם נכנסות נמלים ולפיזור סביב הקן
אדווין לשימוש במגרשים, חצרות, גינות וכל שטח פתוח שאין בו גידולים אורגניים

באילו מקרים יבוצע ריסוס נמלי אש?

המלחמה הטובה ביותר בנמלי האש היא לוחמה משולבת של פיתיונות וריסוס בבית. זהו איננו ריסוס עם קוטלי נמלים וחרקים ביתי שכלל איננו יעיל נגד נמלי האש, אלא שימוש בחומרי ריסוס מקצועיים בהם מורשה להשתמש מדביר מוסמך בלבד.

אם הריסוס בוצע בגינה, יש להימנע מהשקייתה ב-24 השעות שאחרי. אם יש צורך, יבוצע ריסוס נוסף כעבור כשבועיים. אם מדובר בבעיה קשה ומסיבית או בחדירה חוזרת של נמלים הביתה מבלי שאותר הקן, נשתמש גם בפיתיונות רעילים שיגרמו לפירוק הקן תוך שבועיים ועד שבועיים וחצי.

הדברת נמלי אש מקצועית עם 100% תוצאות

נמלי האש מגיעות בראש ובראשונה לגינה ורק לאחר מכן חודרות הביתה. אל תמתינו עד שיעשו זאת – אם הבחנתם בנמלי אש הזמינו אותנו עוד היום לאבחון וטיפול מקצועי ואנו נדאג להיפטר מהן במהירות האפשרית.

המידע בעמוד זה כמו בשאר עמודי אתר האינטרנט זה, הוא מידע ראשוני בלבד ואינו נועד לשמש או להחליף ייעוץ מקצועי. לכל שאלה, מומלץ לפנות לצוות המדבירים המוסמכים והמקצועניים של חברת אביה הדברות. כל תוצאה הנובעת מהסתמכות על המידע באתר, הינה באחריות הקורא או הקוראת בלבד.

הדברת נמלי אש סיכום בכותרות

רשיון מדביר מוסמך - 3151 - שלומי לוי, חתום על ידי ד"ר איריס אביעזר
דילוג לתוכן